10 Kasım 2017 Cuma

Karşı Lig Sözü Hayvanlara Bırakıyor! (6) Davşan


Naber Cınım,

Beni seveniniz çoktur eminim. Çizgi filmlerden aşinasınızdır. Tatlı mı tatlıyım. Havuç yerim, zıplarım, yokuşu hızlı çıkarım, tüylerime dokunmaktan çok hoşlanırsınız, kulaklarım uzundur ve bana baktığınızda gözlerinizin içi güler. 

‘Aaiiyyyyy’ dediğinizi duyar gibiyim.

Peki kürküm için canlı canlı tüylerim yolunurken beni izleyeniniz var mı? Üzerimde yapılan deneylerin bende yarattığı acıyı göreniniz var mı? Ya da beni gözlerime kör olacağım derecede ışık tutulup sadece “spor” olsun diye öldürülürken göreniniz var mı ?

İnanın bunları yaşarken o kadar da sevimli görünmüyorum. Ya da bilmiyorum ki. Ölüyorum genelde. Yani sırf sizin sıcak kalmanız ve şık görünmeniz için.. Başka ne için olabilir ki.. 😉

Neden mi bunlar yaşanıyor? İnsanlar hayatları boyunca mutlu olmak ve mutlu etmek için birliktelikler kuruyor. Kast ettiğim yalnızca iki kişinin mutluluğu değil. Çevrenizdeki dostların, ailelerin ve onları sarmalayan tüm dünyanın mutluluğu!

Bizler de doğal seleksiyonu devam ettirmek için birliktelikler kuruyoruz..

Neden bu kadar güzel bir amaca, bir zulmü bulaştırıyorsunuz? Kürklü hediyeler uğruna, çiftliklerde binlerce yeni hayvanın hapsedilmesine sebep olduğunuzun farkında mısınız? Bazılarımız ise şanslı bir bakıma... Doğduğu günden itibaren güneş ışığı görmeyen, toprakta tozu dumana karıştırmayan, ormanda temiz oksijeni burnuna iki defa çekme şansı olmayan dostlarım var. Oysa ki nefes almak çok güzel değil mi?

Bizlerin neden “Zıplayıp zıplayıp durup düşündüğümüzü ve tekrardan zıplamaya devam ettiğimizi” anlayabildiğinizi görür gibiyim. Bizler yapıyoruz, hem de çok güzel oluyor. Şu halde birşeyi “anlamak’’ için önce “durmak” lazım! Bir durun ve anlamaya çalışın...

Bir Şeyi "Anlamak" İçin Neden Önce Bir "Durmak" Gerekiyor?

Eng: Understand,

Ger: Verstehen

Greek: Episteme

Tr: Durup düşünmek

Davşanlar

#HayvanlarınHaklarıVardır #TürcülüğeHayır#HayvanSömürüsüneSon
#DünyaVeganGünü


Karşı Lig

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne Demek KarşıFest’te Gelmiyorum!

Karşı Lig’in   bir sezonu daha   geride kaldı, Eril Kültür ve Şiddet’e pek çok gol attık, yeterli olmadığının farkındayız, daha çok top sü...