30 Ekim 2018 Salı

HAY DEE GEL DEE OY NAA YAK


Yaşamaya dair mi yazılsaydı kelimeler. Neye ilişkin oldukları hesaplanmadan. Bir solukta yazmak lazım. Soluğa yerleşecek olanları düşünemezsiniz tabi. Kolay mı, soluk bu! Hemm ne soluklar var. Kime neye göre diyecek uyanık cinsinden olan. “olmak ya da olmamak”Tırnakladım hırsız olmam, demi. Bak ilk insan kimdi kimse takıldı peşime. Tabi ki üzerinde durmadan dibe gidiyorum. Uzaklaştığım yerde zifiri karanlığa karışıyorum. Işık daha çok ışıkçıların sesleri çınlıyor sol kulağımda öteki hasarlı tamir lazım. Adımı atma cesaretim çocukluktan kalan anılarla geldi yanıma. Bir o yana bir bu yana gel git komutlarındayım. İçimdeki benin çırpınışları bunlar. Komut niye ki neden bu kelime ille de. Derken büyümüştüm artık. Komutan komut atar lay lay. Komutunda laf sokar ley ley. O lafta neler var neler vay vay. Neyse meyse hayde başka kapıya komutçular. Komutlar cartlar curtlar hey hey üçüncü hey hem de heyttle dört. Oh rahatladım. Kendime uydurduklarım beni bekliyorlar. Hava da soğudu a. A sız yapamam ben. Kimsesiz kalırım. Kimsesizlik nasıl bir şey ki! Kimsiz kim… rap rap üç adım sonra sokağım bitecek karanlık sonlanacak ışıkçılar kazanacak. Spartaküs mü olsam Tarkan mı yoksa ben mi kalsam içimdeki Yunus’la. Ooo çok havalı oldu. Havalardan esin aldım. Bülbül'ü saldım kafesten. Çıplak oldum. Çırıl çırıl geziniyorum. Dal taşak hikâyelerinde erkekleşen benle sevişene kurban. Neyse dönelim mevzuya. 

Geçenlerde yürürken karşılaştım bir hatunun cananı ile. X vardı  yok o değil. O yok mu yok. Yok değil zaten de. Hani anlaşıldı ama. Var ya o ne cevizler kırdı hem ne cevizler. Varsın orospu desinler. Ne çıkardı. Çıksa çıksa bir erkek daha talip olur istetirdi. O da olmadı kendi erkekleşirdi. Bak bu da derin oldu aa. Çift a tabiî ki de. Kadın erkekleşince. Neler yazılmadı, çizilmedi. Kadın olsam ne olurdu. X de bi tuhaf oldu be! Ama yani ne yapsaydım. Yazacağım buraya şimdi isim, olacaklar kötü kadın. Soracaklar benden hesap. Param yok derim derim amma yakışmaz işte. Hem zaten X’in kadınlığı var ya bir anlatsam içim düşer of boş verin X’i. Geçen bir arkadaş istiklalin tonuna karıştı, fısıldadı kulağıma. Bozuyorum büyüyü aslında. Marşa basmadan önce demişti, diyeceğini. Aman, ne dediği önemliydi. Sadede çağırıyor. Tamam tamam. Dedi ki kız olsam yirmi dört saatin yirmi dördü verirdim sana. Bak bak! Ne verecek diye tartıştım ikircikli bensizliğimle ciddi ciddi ya ciddi ciddi tabi. Sanırsam seks yapmakla ilgili idi. İnceden inceye güzelliğim mi desem karizmatiklikmiklik mi yoksa. Tike gideriz buradan hop ordayım. Tik tika tik tik tik hop bir daha tik tika tik tik tik. Hadi dikdikine taka tuka  tuk tuk tuk. taka tuka tuk tuk tuk. Saçmalık tabi. Kelime oyunları falan. Ne yapmaya çalışıyorsam. Anlatayım mı? Kalsın mı peki. Peki pekme pekmez çıkar bundan bak. Nasılda zordur elde edilmesi. Ne kolay ki. Kelime doğurma sancılarında iken ben nasılda daldan dala boyuna enine. Diyagonal ve hop dairesel. Başka başkada var elbet. Mesela hayal ediyorum tam şimdi. Paraleldi zaman. Bir ben daha varmış. Olduk mu sana dört. Kalabalıklaşıyorum Buda heyecanı sarıyor beni. Elerim yere topraklama evrenin anlamındayım. Bir yaşama amacı seç, dile benden demez mi, demedi. Depdik o kadar yolu geldim dağdan taşa. Olmadı yine olmadı. Olmamak üzerine harcadığım çaba. Az evvel ki karanlığın yüzünden mi acaba. Acabanın eceple acayipleştirilebileceklerimzizinden Ramiz vardı mahalleden. Siktir et diyecem demişim e madem demişim çok eril oldu yavv. Öyle. Yakışmadı. Vakit nakittir dedi Mr simit. Simit olmuş bir yetmiş beş. Ah az daha uzun olsaydı. İlk aklıma gelen vallah billaha boyumdu metre cinsinden. Öteki cm zaten. O cantimler var ya o cantimcikler. 

Bakınız efem Zenon var mesalacık bir anında uyduruvermiş, demiş zaman, an’a hareket noktaya nanay da nanay şen ola. Duralım ne gerek var artık be Hristo. Tanıdık geliyor bu replik. Hristo, bir oyun metninde karakter çabasında yeni yetme bir adamcık. Bir kıza sevdalı kız da ona ama bolca engeli tabi. Kızın babası da ölünce kalmış kimsesiz zavallıcık. E paraları malı mülkleri var da var. Kalır mı Hristo’ya artık körpecik.  Ha boş verelim tabi. Gülüyorum. Durdum. Yazmakla ilgili neler demediler. Ben de dedim ki boş bunlar boş. Yok yav dediler. Yine dedim valla boş. Valla mı dediler. He valla dedim. İnanca boğdular beni. Hadi ya! Dediler bu defa. Hadi dedim. Dedim dediler dedim dediler. Tevv tevv tevv diyelim bilinsin anılsın Kürtlüğümüz. Ne gerek varsa. Eziklik eziklik bunlar he tabi öyle “ya ne ya“ yı yapıştırdım modifiye haliyle. Yine tırnak vakası. Vakamız derin canlar Elazığ’dan gelir bu kurtçuk laf. Hobbes’u da bulaştırdım. Yazıktan öte ayıp da oluyor amma insan insanla kurtlaşmış bir kere. Neyse! İyy rezillik valla. Kaçıncı neyseydi bu? Neyse! Sözle, sesli sessiz değişik halli coşarım. Anlamlı olmasa ne olur. Ne alıp veremediğim var sözle. Oysa güzel şirin kitaplarımın kutsal cinsleri hep oku, der sözle başlatır kaynağını. Ya rabbim misal söz. Sözlü olmak var birde. İki de söze dayalı kurallar mişler cekler virgüller neler neler. Haliç’te olsak şimdi Mahir’le. Geçenlerden bir şey bu tabi. Yazı dediğin geçendir gelecek ummayalım. Ama bendeki delikansızlık ileriyi getirecek bugüne rahat olun. 

Ne demiyordum söz demiştim azcık evel eveliyatsız tabi ölçeği ne ki tarihlenecek!  Hımm! Mahir diyordum, Haliç diyordu. Bir de balık. Bak sen. Dinlendiriciymiş. Gözlüklü ya ondan hep. Takmış dinlenmeye. Balıkla meselesi yokmuş. Her defasında orman doğa sairesinden velerle vırlayıp duruyor bol ünlemli. Kaba oldu bu. Severim Mahir’i. Nasılda mal yaptım eğleniyorum parmaklarımın tonunda. Arkadaş, dost yakışır benim Mahir’imin sıfatlarına. Diğerlerini bilmem hayalden kim ölmüş. Benim ki iyi adam. İyi adam Mahir olur. Saçmalık bu ifadeler. Kim saçmalamaz. Ama insan. Kim kim ki? Kim benim. Bir de Kore geliyor bu taraflara.  İyi yönetmen. Bak o da insan ama bi Mahir değil . Bi cılız kaldı bir bir anacağım bir. Anam dedim mi durmam lazım. Karanlıktan korkmaya başlamış. Dram geliyor derin nefes alın, bırakın. Karanlık niyeyse olumsuz. Mu? Değil değil. En güzel şeyleri karanlıkta yaparım. Alkol gibi o. Uyuştururken ayıltan. Göndermeye bak. Sıkıldım dık belki de. Artık şiir patlatma vakti olsun. Benden birine gitsin geri getirsin ama

Aşk dedin \Ah dedim \Baktın\Ben de
Kelimeler borçsuzmuş\ Sustular\ sarıldık
Böylesi ilk\Keşke\ konuşmasak mı?\Yok daha neler.
Şiir de bana göre değilmiş ayol.
                                                              
                                                                                                                 14 10 2018
                                                                                                                  XWEBUN
                                                                                                                 (Yazı çizeri)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne Demek KarşıFest’te Gelmiyorum!

Karşı Lig’in   bir sezonu daha   geride kaldı, Eril Kültür ve Şiddet’e pek çok gol attık, yeterli olmadığının farkındayız, daha çok top sü...